Картинг

02 Февруари 2008
Как да стана пилот в ROTAX MAX CHALLENGE ?

Очакваме вашите въпроси на stavampilot@yahoo.com


Моторспортът е сериозно занимание, и желанието за присъединяване към конкретна състезателна дисциплина има доста аспекти, които е добре да бъдат детайлно анализирани.


Всяка моторспорт дисциплина има невероятно много тънкости и се изисква специализиран опит, екип, оборудване и тн, които се трупат с години. Поради този факт, опитът показва, че най-добре е влизането в спорта да стане чрез присъединяване към успешен отбор. Ако човек реши да открива топлата вода, обикновено губи много време, пари и нерви, а и освен това почти винаги резултатът е нулев.

 

Така, че първата Ви стъпка към ROTAX MAX CHALLENGE BULGARIA е намиране и осъществяване на контакт с няколко отбора – пишете на stavampilot@yahoo.com или просто елате понеделник, сряда или петък в картинг зала Pole Position в София в 19.00h на тренировъчните сесии в програмата Stavampilot, или на официалния тест на пистата в Кюстендил на 11-ти Март, или на което и да е друго състезание от календара).

 

След като имате контакт с отбора Х, се пристъпва към попълването на няколко формуляра. Всички пилоти задължително се лицензират в Българската Федерация по Картинг Спорт (БФКС). Лицензът е персонален и се издава на клуба, за който ще кара пилота. Цената на лиценз за ROTAX MAX е 100 лв годишно.

 

ROTAX MAX CHALLENGE е най-популярния състезателен клас в света поради няколко много същестени причини: достъпни разходи, равнопоставеност между пилотите и много стартове.

 

• двигателите JUNIOR MAX, FR125MAX и DD2 са с невероятно конкуренти цени, имат огромен между сервизен интервал от 50 работни часа (ДОСТАТЪЧНИ ЗА УЧАСТИЕ В ЦЕЛИЯ ШАМПИОНАТ ROTAX MAX CHALLENGE BULGARIA 2008), и всички до един са пломбирани, което напълно елиминира широко разпространените в този спорт измами, и по този начин равно поставените възможности на участниците правят спортния елемент изключително важен

 

• еднакви гуми (на контролирана цена) за всички

 

• много стартове

 

• иновативен състезателен формат за повече спорт, шоу и различни победители през годината

 

Приемаме, че вече сте достатъчно заинтригувани и решавате да продължите нататък, тогава...

 

Съгласно наложените по цял свят строги изисквания за безопасност, всеки пилот е длъжен да се оборудва с хомологиран (сертифициран от Международната Федерация, като годен за използване до определена дата)екип – обувки, ръкавици, overall-гащеризон, протектор за ребрата (абсолютно необходим при високите странични ускорения), буне (шапката под каската) и шлем. Специално за предпазния шлем е много важно да отбележим – МОТОЦИКЛЕТНИТЕ КАСКИ НЕ СА ГОДНИ ЗА КАРТИНГ! Сертифицирането за автомобилни и картинг състезания се извършва от най-голямата независима фондация в света SNELL, която издава сертификати за годност при специализирано използване. Каска, с която може да се кара картинг трябва да има SNELL и/или SA2000 или SA 2005 сертификат или еквивалентния British Standard.

 

Цената на пълния (хомологиран) изброен по-горе екип е около 1500 лв

 

След екипа за пилота, идва ред на състезателната машина – шаси, двигател, оборудване и консумативи.

 

Чисто нови двигател и шаси (напълно комплектувано) струват 7000 лв!

 

Оборудването към машината (сервизна количка, комплект джанти, главини и зъбни колела) излиза около 1500 лв.

 

Ако пилота реши може да се добави и много полезната data acquisition system – система, която следи и архивира оборотите на двигателя, температура на охлаждащата течност, времената на обиколка във всяка сесия. Повечето системи струват около 1000 лева.

 

Така, че общият бюджет за влизане в ROTAX MAX CHALLENGE BULGARIA излиза почти колкото доскоро струваше участието само в два старта!

 

Ако имате допълнителни въпроси, пишете на stavampilot@yahoo.com


Коментари

kriso

21 Май 2011 00:02 ч.
mo6e li da sam samo az v otbor ili trqbvat o6te hora za6toto sam re6il da zapo4na

majestic

14 Януари 2009 14:44 ч.
може ли човек сам да си направи шаси ?

Касев

23 Юли 2008 13:48 ч.
Много благодаря за иформацията но наистина това е един много скъп спорт за стандартите на България решил съм да се занимавам с картинг сериозно и ще направия всичко възможно да започна да се състезавам.

Efolution

23 Юли 2008 13:48 ч.
колко струва на година под наем всичко??

stavampilot@yahoo.com

23 Юли 2008 13:48 ч.
Двигателите в ROTAX MAX са с много голям ресурс и това дава възможност за приемлива и достъпна цена на наем. В момента се работи в тази посока съвместно с пистите Лаута и Варна и отборите финализират офертите си. Очакват се конкретни стойности най-късно до края на Февруари, които ще бъдат незабавно обявени в новините на настоящата секция. Благодарим ви за интереса, очакваме Ви на пистата:)

добави коментар

страница 1 от 3

123

Спорт | Спорт Сърбия | Мобилни телефони | Авто новини | Формула 1 | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Е-cards | Фитнес | Data.BG | Игри | Новини | Бербатов | Балъков | Портал | Видео клипове | Снимки | Men Only | Приятели | Имоти | Шампионска лига | Застраховки | Холидей | Skype | VIP Клуб | SmakMedia | Хостинг | Времето Прогноза | Социална медиа | Новини
Със съдействието на Телевизия и Интернет от Мегалан
Copyright © 2007-2014 formula1.sportal.bg | всички права запазени