Преди подновяването на битката

Сезон 2017 е в пъти по-интригуващ от миналия

15 Август 2017

До този момент сезон 2017 е в пъти по-интригуващ от миналогодишния - 2016. Вече ставаше прекалено скучно да наблюдаваме процеславни състезания от началото на хибридната ера, като единственият въпрос, който интересуваше нас - феновете, беше кой от двата Мерцедеса ще надделее. 

Тази година обаче... напълно неочаквано Ферари успяха да направят кола, която може би много малко хора са очаквали да може да си съперничи с тази на Мерцедес. Предвид историята от последното десетилетие, то всъщност се очакваше Ред Бул, благодарение на гения на Ейдриън Нюи да успеят да притиснат най-много Мерцедес в опит да прекъснат доминацията на Сребърните стрели, но това и така все още не се получава. Благодарение на тази невероятно голяма стъпка напред, направена от Ферари можем да видим отново Черните кончета да спорят като равен с равен с Мерцедес, и мисля че това се отразява добре на спорта като цяло. 

Относно Фетел и Хамилтън... до момента и двамата правят това, което могат най-добре. Използват абсолютно всяка възможност, която им се открие, за да накажат съперника. И двамата са изключителни бойци, и двамата са изключителни шампиони, и мисля, че след почивката ще продължи спорът между двамата с пълна сила. Разбира се, такава битка не може да няма и прехвърчане на искри, каквито видяхме в Баку, но рано или късно щеше да се стигне до нещо такова. Винаги е било така с претендентите, а в интерес на истината, то това беше най-добрия сценарий и за нас - феновете. Така напрежението се покачваше и в отборите, а и в самите пилоти, и дори феновете мисля, че можеха да го усетят. 

Робърт Кубица... едно име, което много хора изобщо не очакваха отново да видят в кокпита на болид от Формула 1. Ето обаче, че когато един човек иска нещо, то никога не бива да се отказва от това да го постигне. Изключително представяне от страна на Кубица на тестовете в Унгария след последното състезание. Фактът че за пръв път седна в такъв тип болид, и фактът че направи над 140 обиколки, което се сравнява на две състезателни дистанции предизвиква само и единствено - респект. При това темпото му беше изключително и можеше да се сравнява с първия пилот на тима - Нико Хулкенберг. Мисля, че Робърт има много високи шансове да се върне сред най-добрите през 2018 година.

И Фернандо... може би най-добрият пилот в последното десетилетие, който по някакъв необясним за мен начин се озовава винаги на грешното място в грешното време. Още през 2009 година, когато Рос Браун му предложи да се състезава за Браун ГП, които в последствие спечелиха и двете титли през годината започнаха проблемите за Алонсо. Отиде във Ферари, които така и не успяха да направят най-добрата кола, защото именно Нюи блестеше с невероятните си идеи, и въпреки че Алонсо имаше добра кола, то тази, с която разполагаше Фетел беше по-добра. За съжаление на Фернандо и в Макларън нещата не тръгнаха по начинът, по който може би много хора очакваха. Шокиращото изоставане на Хонда, сравнение с Мерцедес и Ферари не дава никакъв шанс на Алонсо понякога да се бори за място в третата фаза на квалификацията, а камоли за подиуми и победи. Въпреки леките признаци на подобрение от страна на Хонда от средата на Юни месец през тази година още е рано да се каже какво точно ще се случи. Алонсо иска да разбере с какви двигатели ще бъдат задвижвани Макларън през 2018 година и след това може би ще вземе своето решение. Опциите пред него за ограничени, защото Мерцедес и Ферари ще запазят (най-вероятно) двойките си пилоти, и за Фернандо остават само Макларън или евентуално преминаване в Рено. Трудно ще бъде за Фернандо да избере възможно най-доброто решение, но аз лично му стискам палци, защото не може такова куче (в най-добрия смисъл на думата) да си тръгне от спорта преди да достигне своята цел - най-малко още една Световна титла.

Ростислав Радев

Видео

Анкета