Как Фетел победи Мерцедес в Бразилия?

Откъде дойде скоростта в болида на Себастиан?

24 Ноември 2017

Победата на Себастиан Фетел в Гран При на Бразилия преди малко повече от седмица бе първата за Ферари от юли месец. Зад перфектното представяне на Фетел и силното темпо на болида стоят много подобрения, които от Скудерия успяха да подготвят за състезанието на "Интерлагос".

Истината е, че агресивният подход на инженерите и аеродинамистите в Маранело не е бил насочен само към спирането на победния ход на Мерцедес, понеже германският отбор и звездата на отбора Люис Хамилтън вече бяха спечелили и двете титли тази година. Основната причина е тестването в реални условия и адаптирането на новия аеродинамичен пакет към болида за 2018 година.

Големите промени започват от предното крило, след което въздушният поток вече преминава по силно променен начин и бива "изчистен" много по-добре около предните гуми. Това води до промени в средната част на болида. Там отведеният въздушен поток преминава под новия дизайн на пода пред задните гуми, който също подобрява обтичането и отвежда повече "чист" поток към задния дифузьор.

Именно при задния дифузьор е най-голямата промяна в новия аеродинамичен пакет, разработван за новата кола от 2018 година. Така с добавено трето "перо" в централната част и с насочения по-голям въздушен поток от предното крило и пода аеродинамичното притискане е увеличено значително, което директно се пренася към подобряване на стабилността на задната част на болида. Точно това допълнително ниво на сцепление даде предимство на Себастиан Фетел в Бразилия в борбата му срещу Валтери Ботас от Мерцедес.

Видео

Анкета