Новият въздушен тунел на Макларън ще бъде ключов за бъдещите резултати

Въздушният тунел е "малката тайна" на големите отбори

16 Август 2019

Новият въздушен тунел на Макларън ще бъде ключов за бъдещите резултати
Поостарелият въздушен тунел на Макларън, който бе използван в партньорство с Тойота в Кьолн, Германия за последното десетилетие, скоро ще бъде заменен от ново съоръжение в базата на отбора в Уокинг. Техническият директор на Макларън Джеймс Кий обясни защо отборът е предприел изграждането на нов тунел и защо сега е по-важно отвсякога да има такъв.

Ако Макларън запазят четвъртото си място в класирането при конструкторите и през втората половина от сезона, това ще бъде най-добрият им отборен резултат от 2012-а насам. Ако искат обаче да възродят годините, в които бяха претенденти за титлата – 2008, 2010 и най-вече 2005 – трябва да имат собствени инструменти. Кий, който премина в Макларън от Торо Росо, разкри, че въздушният тунел е "малката тайна" на големите отбори, която им позволява да извлекат възможно най-много от дизайна си. Ето защо собствен тунел е бил в челото на списъка от желания на Кий и на новия шеф Андреас Сейдъл.

"Този проект е много важен. Когато с Андреас пристигнахме в Макларън, това бе една от задачите, които стояха на масата, но имаха нужда да бъдат рационализирани и обсъдени. Това и направихме. Имахме чудесни отношения с Тойота в последните 10 години. Те продължават да ни предоставят много добра услуга, но истината е, че този тунел е остарял в сравнение с тези, които използват много други Ф1 отбори. Модерният въздушен тунел е впечатляващ и е част от онези малки тайни, които правят разликата", обяснява Кий.

Модерните Ф1 въздушни тунели обуздават новата технология, така че тя да постигне максимални резултати при моделирането на аеродинамиката. Отбори като Мерцедес имат мощни въздушни тунели, които им позволяват да стоят в челото на всяка подредба, допълва Кий. Съоръжението на Сребърните стрели притежава 2.2-мегаватов мотор, който използва толкова мощ, колкото въздушната турбина генерира, и завърта издръжлива карбонова перка, която произвежда вятър до 80 метра в секунда – по-силен от ураган пета степен.

"За да се опитаме да запазим четвъртото си място, трябва да подходим с уважение към тези пред нас. Най-логичното решение бе да направим собствен въздушен тунел в Уокинг, като за него получихме доста позитивен отговор от акционерите ни", допълва Кий.

Въпреки че правилата на Формула 1 ще се променят в скоро бъдеще, тези промени няма да обезценят и омаловажат новия въздушен тунел на Макларън, завършва Кий.

Видео

Анкета

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?