Победа за Ботас в Япония, Фетел се пребори с Хамилтън в зрелищна битка до финала

Мерцедес подпечатаха шестата си поредна титла при конструкторите

13 Октомври 2019

Победа за Ботас в Япония, Фетел се пребори с Хамилтън в зрелищна битка до финала

Валтери Ботас показа защо остава в отбора на Мерцедес и през следващата година с много силно представяне в днешната Гран При на Япония. Финландецът спечели надпреварата на легендарната писта "Сузука", след като от трета позиция се възползва от много слабия старт от първа редица и на двата болида на Ферари и до финала не позволи на никого от съперниците си да го доближи.

Основната битка в Япония днес бе за второто място зад гърба на Валтери. Тактическото надлъгване и пилотският сблъсък между Себатиан Фетел от Ферари и голямата звезда на Мерцедес Люис Хамилтън продължи от старта до финала. Последните седем обиколки Хамилтън бе в DRS зоната на Фетел, но германецът не допусна нито една дребна грешка и до финала запази второто си място. Хамилтън видимо бе раздразнен от стратегията на Мерцедес, която за първи път тази година не бе в негова полза.

Себастиан Фетел успя да се пребори за полпозишън по-рано тази сутрин с рекорд на пистата “Сузука” и от първа позиция ще направи всичко по силите си да спечели днешната Гран При на Япония. Германецът остави съотборника си Шарл Леклер на 0.2 секунди.

От трета позиция стартира Валтери Ботас за отбора на Мерцедес. Финландецът от своя страна успя да се справи със своя съотборник в квалификацията Люис Хамилтън и британската звезда на Мерцедес стартира четвърти.

На старта Фетел не успя да се защити от феноменалното потегляне на Валтери Ботас от трета позиция и финландецът вече е лидер на колоната още след първи завой. Себастиан бе концентриран над това да задържи зад себе си Леклер и от това се възползва по най-добрия начин Валтери. 

Зад гърба на двамата лидери атака на Макс Верстапен срещу Хамилтън и Леклер завърши с удар между Шарл и Макс. Холандският пилот на Ред Бул бе ударен от ферарите на Леклер, завъртя се и излезе от пистата. 

Все пак Макс успя да се върне на пистата, но дълбоко в дъното на колоната. Леклер от своя страна остана със счупени детайли от предно крило на пистата и дори успя да задържи Хамилтън зад себе си.

В 4-тата обиколка от Ферари извикаха в бокса Шарл, след като отломки от предното му крило летяха по пистата и най-вече към каската на следващия го Хамилтън. Монегаскът се върна на 17-а позиция с ново крило и меки гуми, като това веднага му даде шанс да запише най-бърза обиколка.

В 15-ата обиколка Макс Верстапен се прибра в бокса и прекрати своето състезание днес. След удара с Леклер на старта явно болидът на холандеца не бе в добро състояние и това е причината за отпадането му.

До 16-ата обиколка Люис Хамилтън стопи преднината на Фетел и започна заплашително да го настига.

В 17-ата обиколка Фетел влезе в бокса за нови гуми с меките смеси. Себ се върна трети зад двата болида на Мерцедес, които още не се минавали през бокса.

В следващата обиколка Ботас покри стратегията на Фетел и Ферари и също спря за смяна на гуми. Финландецът се върна като лидер на колоната с гуми медиум.

В 26-ата обиколка Леклер влезе за втори път в бокса. Пилотът на Ферари се върна на 13-а позиция с нов комплект меки гуми.

В 32-рата обиколка от втора позиция Фетел реши да влезе за втори път в бокса. Германецът се върна трети зад Люис Хамилтън и ще разчита до финала да догони британеца.

В 37-ата обиколка лидерът в състезанието Ботас влезе за втори път в бокса. Финландецът се върна на трасето на втора позиция и веднага попита по радиото отбора на Мерцедес каква ще е стратегията им до финала. От тима му казаха, че всичко върви по план и Люис също ще спре за втори път в бокса по-късно. Валтери отново попита състезателния си инженер дали е сигурен, че това ще се случи. 

В 43-тата обиколка Хамилтън все пак спря в бокса за втори път и се върна на пистата отново зад Фетел на трета позиция. Изоставането на британеца от Себ е малко повече от пет секунди.

В заключителната фаза от надпреварата Хамилтън догони Фетел и започна да натиска германеца, който е с много по-стари гуми и скоростта и сцеплението в завоите му са по-ниски. 

Фетел се защитава изключително хитро, използвайки системата DRS заради изпреварването с една обиколка на изостанали болиди. Това и чистото пилотиране без нито една малка грешка му помогнаха да не позволи на много по-бързия Хамилтън, който записа и най-бърза обиколка в състезанието, да му отнеме втората позиция в продължение на седем обиколки. 

Без никакви проблеми Валтери Ботас спечели напълно заслужено победата в Япония. Така с победата на финландеца и третото място на Хамилтън от Мерцедес подпечатаха поредната си титла при конструкторите четири състезания преди финала на сезон 2019.

ПЪЛНИТЕ РЕЗУЛТАТИ В ЯПОНИЯ ВИЖТЕ ТУК

 
Прочетена 18836

Видео

Анкета

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?