Кои всъщност са новите отбори във Ф1?

Анализ на Кампос, Манър и USF1

12 Юни 2009

Кои всъщност са новите отбори във Ф1?
Когато ФИА отвори документите на кандидатите за участие във Формула 1, тя се е сблъскала с 15 екипа борещи се за три места на стартовата решетка. Всички кандидати преминаха през специална селекция, за да може от федерацията да са сигурни, че дебютантите ще имат достатъчно добро ниво на финансиране, ресурси и техническа грамотност. По-долу са дадени детайлни описания на тримата "нови" във Формула 1 през 2010 година.

Име на компанията: Кампос Мета

Име на отбора: Кампос Гран При

Държава: Испания

Отборен директор: Адриан Кампос Сунйер (снимката горе)

Екипът на Кампос Рейсинг е основан през 1998 г. от бившия пилот във Формула 1 Адриан Кампос. От тогава, отборът се е състезавал в различни шампионати от GP2 до Евросериите на Формула 3. В историята си испанците имат 6 пилотски титли, 5 конструкторски и в момента е носител на титлата на GP2 за 2008 г. Кампос Рейсинг ще ръководи Кампос Гран При заедно с Мета Имидж - спортна агенция занимаваща се с намиране на спонсори и промотиране на спортни събития. Централата на екипа от Формула 1 където ще са административните и маркетингови отдели, ще се намира в Мадрид. Техническият център ще бъде във Валенсия, където в момента се намира централата на Кампос. Като част от изискванията на ФИА, Кампос са си осигурили клиентски договор за двигатели с Косуърт, както и партньорства с Далара Аутомобили и Xtrac.

Име на компанията: Менър Гран При Рейсинг

Име на отбора: Менър Ф1 Тийм

Държава: Великобритания

Отборен директор: Джон Алфред Бут

Името Менър започва да се разпознава в средите на моторния спорт през 1990 г. когато бившият шампион Джон Бут решава да основе собствен отбор. От тогава насам, Менър имат завидните 171 спечелени състезания с 19 титли в шампионати като Формула Рено и Формула 3. Менър е базирана във Великобритания и седалището й е разделено между градовете Шефийлд и Бикестър. Фирмата е известна с това, че състезателните й коли се проектират, тестват и настройват изцяло дигитално използвайки програми специално създадени от Уирт Рисърч Лимитед (УРЛ).

УРЛ е инженерна компания основана от Ник Уирт през 2003 г. Тя е специализирана в разработки, изследвания и производства от високотехнологичния сектор. Техните продукти спомогнаха за спечелването ан сериите Инди Кар през 2004 и 2005 г, а наскоро работиха заедно с Хонда в Американските серии Льо Ман. Уирт, който е техническият директор на Менър Гран При Рейсинг започва кариерата си като инженер по аеродинамиката с екипа на Марч. Межу 1993-95 г. е собственик на основания от него отбор Симтек. През 1996 г Уирт става главен дизайнер в екипа на Бенетон.

Менър ще ползват двигателите на Косуърт.

Име на компанията: Team USF1

Име на отбора: Team USF1

Държава: САЩ

Отборен директор: Кен Андерсън

Екипът на USF1 е нов, но директорите му имат доста години участие в различни моторни спортове зад гърба си. Отборният директор е Кен Андерсън, който има 30 години опит в света на автомобилните състезания. Той е създал много коли за Инди 500 и Индикар. Освен това е бил технически директор за екипа от Формула 1 Лижие както и за екипа на Оникс. Андерсън е и създател на модерният въздушен тунел Уиндшиър.

Съекипникът на Андерсън Питър Уиндзор работи във Формула 1 от 35 години. Като журналист, мениджър на Уилямс-Рено, мениджър на подразделенията на Ферари за шасита и окачвания, както и като консултант на пилотите Найджъл Менсъл и Карлос Ройтман.

USF1 също ще използват двигателите на Косуърт.

Видео

Анкета

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?