Промени в правилника за 2007


 

За пореден път този сезон ФИА направи промени в спортния и технически правилник на Формула 1. Formula1.bg реши да представи на вашето внимание най-важните промени в правилата за Сезон 2007.

 

 

Двигатели:

Както е известно, от миналият сезон ФИА взе решение на пълно „замразяване” на двигателите през следващите две години. Тези т.нар. „замразени” или хомогенни мотори са една от многото насоки за намаляване на разходите във Формула 1. През 2006 година президентът на ФИА Макс Мозли се бори активно да постигне идеите си, които според него ще направят мултимилионната Формула 1 по-евтина. Отборите няма да хвърлят вече милиони долара и за развитието на двигателите си през сезона, а с малки допустими от правилника промени, в края на сезона пилотите им ще карат с почти същите мотори, както и в началото на на шампионата.

 

Двигателите, които са използвани за последните две състезания в Япония и Бразилия през 2006 година, трябва да бъдат тези, с които екипите ще се състезават през 2007, 2008, 2009 и 2010 година. Така „замразяването” влиза официално в сила. Отборите ще имат право да променят много малка лимитирана част от моторите под стриктното наблюдение на ФИА. Правилото за двигателите, които трябва да издържат в две състезания важи и за 2007 година, но то отпада за петъчните свободни тренировки. Както е известно, ако даден мотор гръмне преди да е изкарал две състезания, то пилотът на този автомобил ще бъда наказан с преместване с 10 позиции назад на старта за съответното Гран при. През 2007 година по време на петъчните тренировки, отборите и пилотите ще имат право да използват и други двигатели, различни от тези за състезанията и квалификациите. Това означава, че пилот започнал петъчните тренировки с нов двигател, няма да бъде наказван ако моторът му гръмне в този ден. Това означава още, че в петък пилотите могат да използват алтернативни двигатели, и така да запазят състезателните си такива за останалата част от уикенда (събота и неделя).

 

График на уикенда за Гран при:

През 2007 г. всяка една от петъчните две свободни тренировки се удължава от 60 на 90 минути. Така графикът за почти всички уикенди придобива следния вид (всички часове са в местно време):

Петък:

Първа свободна тренировка 10,00 – 11,30 часа

Втора свободна тренировка 14,00 – 15,30 часа

Събота:

Свободна тренировка 11,00 – 12,00 часа

Квалификация 13,00 -14,00 часа

Неделя: Състезание 14,00 часа

 

Гуми:

След като в края на 2006 година, Мишлен се оттегли от Ф1 стана ясно, че този сезон японската компания Бриджстоун ще остане единствен доставчик на гуми в шампионата. Така през 2007 г., всеки един отбор ще получава през уикендите само по два типа сухи гуми (с „мека” или „по-твърда” смес). Пилотите ще получат по четири комплекта гуми за петък и по десет за събота и неделя. Всеки един пилот трябва да използва задължително и двата типа гуми за сухо (освен ако не вали дъжд) по време на състезанието.

 

Кола за сигурност:

През 2007 година, правилата за Колата за сигурност бяха променени за първи път от много време. Така ще бъде използван опитът от американските автомобилни серии НАСКАР и Чемпкар. Правилата са променени, за да се спре тактиката на отборите, които минута пред автомобилът за сигурност да появи на пистата влизат в бокса за зареждане на гориво и смяна на своите гуми. Така част от отборите печелят много позиции напред, докато други изостават назад. През сезон 2007 пилотите няма да имат право да влизат в бокса, когато на пистата се появи Кола за сигурност. Те ще могат да спрат в пита едва, когато комисарите разрешат това. Когато съдиите обяват бокса за отворен, всички състезатели ще могат да презаредят с бензин и сложат нови гуми. Освен това правилата ще попречат при рестарта на надпреварата изостаналите състезатели да блокират (нарочно или случайно) пилотите във водещата обиколка. През 2007 година, на нито един автомобил няма да му е разрешено да влиза в бокса, докато колоната от автомобили не се събере заедно. Освен това пилотите, които са изостанали назад и се намират между автомобилите във водещата обиколка, трябва да заобиколят своите съперници и Колата за сигурност преди тя да се е прибрала в бокса и да се наредят в задната част на колоната.

 

Петъчни свободни тренировки:

През 2007 година, отборите вече нямат право да използват трети автомобил, но ще имат прави да използват допълнителен трети тест-пилот за всяка една тренировка в петък. Третият пилот трябва да е номиниран и съобщен на съдиите на ФИА преди тренировката и може да използва и двата автомобила на отбора.

 

Сигурност:

През 2007 година в кокпита на всеки един пилот ще бъде монтирана предупредителна GPS-система. Тя ще бъде във формата на малки дисплеи, които ще съответстват на всички предупредителни знамена (жълти, сини, червени и др.) на съдиите около пистата. Така Контролът на състезанието и неговите маршали ще могат по електронен път да предупреждават много по-бързо и мигновено пилотите за инциденти на пистата. Освен това, всички автомобили трябва да имат точно пред кокпита на пилота предупредителна медицинска светлина. Тя ще съобщава по-бързо на екипите на бърза помощ около пистата за инцидент с дадена кола. Тази система е ще бъде свързана с базата данни на ФИА, Контролът на състезанието и техническия делегат Чарли Уайтинг. През 2007 година, краш-тестовете на автомобилите във Формула 1 са направени да издържат на по-големи натоварвания. За тази цел, скоростта при която кокпита трябва да издържи на челен удар е увеличена от 14 m/s на 15 m/s. Същата така площта на предната част, която не трябва да се огъва при удар също е увеличена. Кокпита на пилота трябва да е изграден от специални анти-проникващи панели, които са направени от веществото Zylon. След поставката на тези панели, минималното задължително тегло на болида е увеличено от 600 на 605 килограма.




Спорт | Спорт Сърбия | Мобилни телефони | Авто новини | Формула 1 | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Е-cards | Фитнес | Data.BG | Игри | Новини | Бербатов | Балъков | Портал | Видео клипове | Снимки | Men Only | Приятели | Имоти | Шампионска лига | Застраховки | Холидей | Skype | VIP Клуб | SmakMedia | Хостинг | Времето Прогноза | Социална медиа | Новини
Със съдействието на Телевизия и Интернет от Мегалан
Copyright © 2007-2017 formula1.sportal.bg | всички права запазени