Промени в правилника за 2014


Стартирането на новата турбо ера във Формула 1 идва с големи промени в спортния правилник. Освен най-коментираните нови турбо V6 двигатели, сложни хибридни модули и виртуозни интерпретации на ограниченията за носовете на болидите, има още куп неща, които ще променят спорта.

Началото на Сезон 2014 е на 16 март и тази година никой не знае кой ще е фаворит, защото с новите правила всички започнаха отначало.

Промени в спортния правилник във Формула 1 сезон 2014:

Наказателни точки (4.2)

Състезателен лиценз на пилот ще се отнема за едно състезание при сбор от 12 наказателни точки.

Двойни точки за финала (6.4)

За финалното състезание на предстоящия сезон 2014 ще се раздават точки на пилотите, класирали се в топ десет на финала, в двоен размер.


Трофей за най-много спечелени квалификации (6.7)

Пилотът, спечелил най-много квалификации през сезона, ще получи специален трофей. Ако има двама или повече пилоти с еднакъв брой полпозишъни, ще се гледат вторите места и т.н.

Повече "петъчни пилоти" (19.1)

Отборите получават възможността да работят с повече от един пилот на болид в петъчните тренировки от състезателните уикенди.

Номера на пилотите (21.2)

От тази година на пилотите бе разрешено сами да избират номерата на болидите си. Номер едно остава задължителен само за световния шампион от предходната година. В случая през 2014 година той ще бъде на болида на Себастиан Фетел.

Допълнителни тестове през сезона (22.6)

ФИА разреши на отборите четири двудневни допълнителни теста по време на състезателния сезон. Всеки отбор трябва да отдели един от осемте си дни за работа само с нов вид гуми на Пирели. Изпитанията ще се проведат в Бахрейн през април, Испания през май, Великобритания през юли и в Абу Даби през ноември.

Излизане от бокса (23.12)

Заради зачестилите инциденти при излизане от бокса ще се налагат по-строги наказания. Ако това се случи по време на която и да е от свободните тренировки, стюардите ще имат право да налагат колкото решат за нужно места назад наказание за квалификацията. Ако болид бъде пуснат и създаде опасна ситуация по време на състезание, пилотите ще получават десет места наказание за следващото състезание.

Брой двигатели и наказания (28.4)

През 2014 година пилотите ще имат право да ползват пет двигателя за целия сезон. Двигателите вече се определят като силови пакети, които се състоят от шест елемента: двигател, кинетичен блок, батерии, турбокомпресор, електронен блок за управление и мотор-генератор.

При повече от пет повреди и ползване на шести от изброените по-горе елементи пилотите ще получават наказание. При първо такова ще се налагат пет места на стартовата решетка. При ползване на седми елемент следват десет места. При следващи повреди ще се налагат нови пет места наказание и т.н. Ако то не може да бъде изтърпяно, остатъкът ще се прехвърля за следващо състезание.

Скоростни кутии (28.6)

Всеки пилот ще има право да ползва шест скоростни кутии на сезон преди налагане на наказание. Ако пилот не завърши състезание, има право на смяна на скоростна кутия без наказание.

Използвано гориво (29.5)

Максималното количество гориво на болид за състезание е ограничено до 100 кг.




Спорт | Спорт Сърбия | Мобилни телефони | Авто новини | Формула 1 | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Е-cards | Фитнес | Data.BG | Игри | Новини | Бербатов | Балъков | Портал | Видео клипове | Снимки | Men Only | Приятели | Имоти | Шампионска лига | Застраховки | Холидей | Skype | VIP Клуб | SmakMedia | Хостинг | Времето Прогноза | Социална медиа | Новини
Със съдействието на Телевизия и Интернет от Мегалан
Copyright © 2007-2017 formula1.sportal.bg | всички права запазени