Промени в правилника за 2016


Изпускателна система: С цел увеличаване на звука от двигателя, отборите трябва да използват две отделни тръби за турбината и уестгейта, вместо една обща, както беше миналата година. Правилникът позволява туинпайп за уестгейта, но отворите могат да са само с 100 мм по-широки от основната тръба.

Брой задвижващи единици: След като календарът за сезон 2016 съдържа не 19, а 21 състезания, трябва и всеки пилот да разполага с повече двигатели. Така тази година всеки има право не на четири, а на пет броя задвижващи единици. В резултат наказанията на стартовата решетка ще са от шести двигател нататък.

Развитие на двигателя: Всеки производител разполага с 32 "token"-a (жетона) за развитие на двигателя си през сезона, които може да използва по своя преценка. Освен това сега двигатели, хомологирани за предишни сезони, могат да бъдат ре-хомологирани за употреба през 2016.

Сигурност в кокпита: Структурата за защита около главата на пилота от двете страни на кокпита е с 20 мм по-висока от преди и издържа на натоварване от 50Н за 30 секунди.

Гуми: Тази година, за да окуражат различни състезателни стратегии, Пирели предлагат три, вместо два от петте си типа гуми за сух асфалт (включително новите ултрасофт, маркирани в лилаво). Италианската компания определея по два комплекта за състезанието (само един от които трябва да бъде използван задължително) и един, който може да се изпозлва само в Q3 (най-мекият от трите, избрани за уикенда). След това всеки пилот може да избере още 10 комплекта гуми от номинираните три, за да запълни задължителната бройка от 13 за уикенда.

Виртуална кола за сигурност: Виртуалната кола за сигурност (VSC) вече може да се използва и в тренировките, не само в състезанията. След нея DRS системата ще може да използва отново веднага.

Камери: С цел анализ на инцидентите на пистата, на всяка кола трябва да бъде монтирана високоскоростна камера и всеки пилот трябва да носи акселерометър в ухото си по време на всяко състеание и тест, в който взима участие повече от един отбор.

Тестове: Броят на предсезонните тестове бе редуциран от три на два, което означава, че отборите имат само 8 дни на писта преди първото състезание.

Съобщения от пита до колата: Тъй като в правилника е заложено, че всеки пилот трябва "да управлява болида си без чужда помощ", ФИА реши да забрани на отборите да помагат на пилотите си от питуола. Така информацията, която колата получава по радиото, вече е много ограничена. Например, екипите нямат право да говорят с пилотите за състезателни линии и да им казват как да настройват колата си, за да е по-бърза на пистата.

Квалификация: От този сезон във Формула 1 влиза в сила новият формат за провеждане на съботната квалификация. Така още от Гран При на Австралия пилотите ще се борят за позицията си на стартовата решетка в стил елиминации докато на пистата в края на сесията не останат само двама, които да се надпреварват за полпозишъна.

Квалификацията отново ще е разпределена в три сегмента, но ще се провежда в следния ред:

Q1

- 16 минути;
- След 7 минути най-бавният пилот бива елиминиран;
- Най-бавният пилот бива елиминиран на всяка 01:30 минути и така до карирания флаг;
- 7 елиминирани пилоти, 15 преминават в Q2;

Q2

- 15 минути;
- След 6 минути най-бавният пилот бива елиминиран;
- Най-бавният пилот бива елиминиран на всяка 01:30 минути и така до карирания флаг;
- 7 елиминирани пилоти, 8 преминават Q3;

Q3

- 14 минути
- След 5 минути най-бавният пилот бива елиминиран;
- Най-бавният пилот бива елиминиран на всяка 01:30 минути и така до карирания флаг;
- 2 пилоти остават да се борят в последната 01:30 минути;




Спорт | Спорт Сърбия | Мобилни телефони | Авто новини | Формула 1 | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Е-cards | Фитнес | Data.BG | Игри | Новини | Бербатов | Балъков | Портал | Видео клипове | Снимки | Men Only | Приятели | Имоти | Шампионска лига | Застраховки | Холидей | Skype | VIP Клуб | SmakMedia | Хостинг | Времето Прогноза | Социална медиа | Новини
Със съдействието на Телевизия и Интернет от Мегалан
Copyright © 2007-2017 formula1.sportal.bg | всички права запазени