Ред Бул - Рено



База на отбора:
Милтън Кийнс (Великобритания)

Адрес:
Red Bull Racing Ltd.
Bradbourne Drive
Tilbrook, Milton Keynes MK 14 8BJ
United Kingdom

Структура на тима:

Пилоти:
- Себастиан Фетел
- Даниел Рикиардо

Тест-пилоти:
- Себастиен Буеми

- Антонио Феликс да Коста

Шеф на отбора: Кристиян Хорнер
Генерален мениджър:
Джонатан Уейтли
Технически директор и главен дизайнер: Ейдриън Нюи
Шеф дизайнер: Роб Маршал
Шеф на отдел "Аеродинамика": Питър Продрому
Шеф на отдел "Двигатели": Фабрис Лом
Спортен директор на Ред Бул: Хелмут Марко
Ръководство аеродинамика: Бен Агатангелу
Шеф на състезателните инженери: Иан Морган
Състезателен инженер на Себастиан Фетел: Гийом Рокелен
Състезателен инженер на Даниел Рикиардо: Киарон Пилбийм
Собственик: Дитрих Матешиц

Шаси: RB10 - карбон направен от Ред Бул Трансмисия: Полуавтоматична - 8 скорости Окачване: Red Bull F1 Тегло: 690 кг. Охлаждане: Вода/масло Спирачки: Brembo Масло: Total Гориво: Total Джанти: O.Z. Гуми: Пирели

Двигател: Рено V6 Energy F1 2014 -  90 градуса, 1600 куб/см Блок на двигателя: Алуминий Глава на цилиндрите: Алуминий Колянов вал: Стомана Обороти: Ограничени на 15 000 об/мин. Горвина система: Директно впръскване Мощност: 600 кс +160 кс ЕРС

Дебют във Формула 1: 2005 г. Гран при на Австралия (Албърт парк)

Участия: 304

Победи: 60

Първа победа: 2009 Гран при на Китай (Шанхай) – Себастиан Фетел

Най-добро класиране в Гран при: 1 (x47)

Подиуми: 128

Пол-позишъни: 68

Първи пол-позишън: 2009 Гран при на Китай (Шанхай) – Себастиaн Фетел

 
Най-добра стартова позиция: 1
Най-бързи обиколки: 53
Титли при пилотите: 4
Титли при конструкторите: 4
Най-добро крайно класиране в първенството: 1 място с 650 точки (2011)
Точки: 2460.50
Първа точка/и: 7-мо място в Гран при на Австралия (Албърт парк) - Дейвид Култард (06.03.2005г.) - 2 точки
Бюджет: 220 милиона долара (155 през 2007 г.)
Служители: 550
Официален уеб сайт: www.infiniti-redbullracing.com

През 2004 година идва краят на една ера, когато Форд обявява, че се оттегля от Формула 1 и Ред Бул купува тима Ягуар Рейсинг. Бързо е изградена нова вътрешна структура, като шеф на отбора става Кристиан Хорнер, а Гюнтер Щайнер, който беше част и от Ягуар, се включва с екипа, работещ по дизайна. За пилоти за привлечени опитният Дейвид Култард, както Кристиан Клийн и Витантонио Лиуци. Болидът RB1 принципно е същият, каквата е колата на Ягуар от 2004 година. С привличането на Марк Смит в техническия екип обаче Ред Бул Косуърт успява да се превърне в една от изненадите на сезона.

Култард започва годината доста добре и още в Мелбърн стига до четвъртото място, което е последвано от още пет състезания, в които шотландецът печели точки, само през първата половина от сезона. Тимът завършва годината с 24 точки, което го изпраща пред отборите на Заубер, Джордан и Минарди в класирането при конструкторите.

Клийн участва във всички състезания, с изключение на четири, и във втория си сезон във Формула 1 печели девет точки. В останалите четири надпревари Лиуци получава шанс за изява и печели единствената си точка в състезанието за Гран при на Сан Марино.

Междувременно става ясно, че от 2006 година Ред Бул ще се състезава с двигатели на Ферари, към тима се присъединява Ейдриън Нюи от Макларън-Мерцедес. Щайнер пък напуска Формула 1 и започва работа върху проектите на Ред Бул в сериите НАСКАР. Култард и Клийн остават в тима за 2006 година, а ролята на тест-пилот е поета от Робърт Доорнбос.

Началото на новата година обаче е крачка назад за Ред Бул. Болидът се оказва неконкурентноспособен и в течение на сезона тимът решава да се откаже от работата си по него и да се съсредоточи върхо новата кола за 2007 година. Резултатите са разочароващи. Тимът е само с една точка в актива си до състезаниетов Монако, където Култард успява да стигне до третото място. След това обаче следват само още три влизания в зоната на точките. Във втория болид Клийн взима само две точки, преди да влезе в конфликт с ръководството на отбора и да бъде освободен. В последните три състезания на негово място участва Робърт Доорнбос, чието най-добро постижение обаче е едно дванадесето място. Със 16 точки на сметката си Ред Бул остава на седмо място при конструкторите. През 2007 година съотборник на Дейвид Култард ще бъде Марк Уебър, като ще бъдат използвани двигатели на световния шампион Рено.

Тимът на Ред Бул е от тези, които правят крачка напред в развитието си в сравнение с 2006 година. С Дейвид Култард и Марк Уебър през сезон 2007 Ред Бул се изкачва с две места в класирането при конструкторите и завършва годината на пето място в 24 точки в актива си. Годината започва трудно за Ред Бул, като отборът не успява да спечели точка в първите си три състезания и едва в Испания Култард със своето пето място носи първи точки за тима. Най-успешното състезание за сезона е Гран при на Европа, където Уебър се класира на трето място, а Култард остава пети.

 

 

Наемането на бившия технически директор на Хонда Джеф Уилис, даде сила на отбора в сферата на дизайна, но липсваше постоянство, което силно си пролича през 2008 година. Уебър постоянно бележеше точки в началото на кампанията, но темпото му бе задминато от Рено, Тойота и малкият брат Торо Росо. Отборът завърши седми в крайното класиране, като далеч по-бедният дублиращ отбор на Торо Росо го задмина в класирането. Сега Себастиан Фетел идва на мястото на оттеглилият се ветеран Дейвид Култард. С Уебър и Фетел, се очакват много по-добри резултати през сезон 2009.

 

След няколко години в средата на таблицата, отборът на Ред Бул се приближи максимално близо до спечелването на първата си титла, но в крайна сметка бе изпреварен от тима на Браун. Според мнозина, ако не беше спорът за двойния дифузьор в началото на сезона, Себастиан Фетел щеше да е шампион.

Уебър и Фетел спечелиха общо едва 1,5 точки в първите две състезания, но в Китай те донесоха първата двойна победа в историята на екипа. Във Великобритания нещата стояха по същия начин, а в Германия Уебър бе този, който спечели състезанието - първата му победа в кариерата му. В Унгария и Валенсия, Фетел бе застигнат от дефекти в двигателя и това тежко повлия на шампионските му амбиции. В Япония, Себастиан за трети път се качи на най-високото стъпало, а Уебър спечели на последвалото състезание в Бразилия. В последното състезание за сезона, Ред Бул спечели поредната си двойна победа като Фетел отново бе първи, а Уебър втори. Това обаче нямаше никакво значение. Бътън бе шампион, а Браун взеха титлата при конструкторите.

През 2010 година отново Фетел и Уебър ще водят тима от Милтън Кийнс към победа. Очаква се те пак да се борят в челото. Единственият проблем в екипа  може да дойде от новият-стар доставчик на двигатели Рено. 

След феноменалния сезон 2009, Себастиан Фетел и Марк Уебър бяха отново готови да се преборят с Ферари, Макларън и бившия екип на Браун. Още от самото начало се видя, че болидът на биковете е ужасно бърз и другите пилоти най-често виждаха неговата задница. Проблемът се оказа в издържливостта, която коства на няколко пъти ценни точки на двамата пилоти.  Устремът на Уебър и Фетел към титлата доведоха и до големи сблъсъци между двамата.

Напрежението просто експлодира след катастрофата на двамата съотборници в Турция, която извади Фетел от състезанието, а Марк изпусна сигурна победа. Последвалите изказвания излязоха с обвинения към Уебър, който остана сам срещу целия отбор. Австралиецът обаче не се примири със ситуацията и с постоянни намеци и хапливи изказвания успя да извоюва равенство в тима. Благодарение на победите в  Испания, Малайзия, Монако, Валенсия, Великобритания, Унгария, Япония, Бразилия и Абу Даби, тимът безапелационно взе титлата при конструкторите, но тази при пилотите се реши в последните метри на последното състезание.  Фетел стана най-младия шампион в историята на Ф1 и донесе исторически успех за Ред Бул.

 

Сезон 2011 започна още по-убедително за Ред Бул отколкото предишния. Фетел отново бе най-бърз от всички, но този път липсваха досадните технически проблеми, които провалиха не едно или две състезания. Равносметката бе 12 победи от 19 старта за отбора, както и 18 пол-позишъна. Единствено в Корея, Макларън успя да излъже екипа от Уокинг и да настани Люис Хамилтън на първа позиция за старта. Доминацията на екипа бе още по-голяма, макар и не толкова осезаема, колкото през 2010 година. Единствено Макларън и веднъж Ферари успяха да разнообразят картината, която стана редовна в неделните следобеди - Фетел на най-високата позиция на подиума. RB7 се оказа изключително бърз и издържлив болид, като отпаданията през този сезон заради механична повреда бяха рядкост. През новия сезон 2012, Ред Бул ще трябва да надгради върховното си представяне, тъй като конкурентите от Макларън и Ферари, а и силно представящите се в тестовете Лотус и Мерцедес също напредват с развитието на своите болиди.

Спорт | Спорт Сърбия | Мобилни телефони | Авто новини | Формула 1 | Бизнес новини | Лайфстайл | Woman.bg | Е-cards | Фитнес | Data.BG | Игри | Новини | Бербатов | Балъков | Портал | Видео клипове | Снимки | Men Only | Приятели | Имоти | Шампионска лига | Застраховки | Холидей | Skype | VIP Клуб | SmakMedia | Хостинг | Времето Прогноза | Социална медиа | Новини
Със съдействието на Телевизия и Интернет от Мегалан
Copyright © 2007-2014 formula1.sportal.bg | всички права запазени