Пирели не спират с разработката на новите гуми, въпреки отлагането на тяхното въвеждане

Италианците ще имат цели две години с данни от Формула 2, преди въвеждането на гумите във Формула 1 през 2022 година

30 Юли 2020

Пирели не спират с разработката на новите гуми, въпреки отлагането на тяхното въвеждане

Официалният доставчик на гуми във Формула 1 Пирели заявиха, че преминаването на Формула 2 към 18-иночви гуми още през тази година им позволява да съберат много полезни данни, преди и Формула 1 да замени сегашните си 13-инчови сликове през 2022 година.

Промяната във Формула 1 трябваше да се случи още през 2021 година, но отлагането на въвеждането на новите правила с една година заради пандемията от коронавирус няма да позволи това. По този начин от Пирели ще имат цели две години за събиране на данни във Формула 2.

„Имаме възможността да изпробваме гумите в реални състезателни условия. Това ни липсва по време на тестовете, с които разработваме гумите. Винаги сме говорили за прегряване на гумата когато даден пилот е в близост зад друг, това е нещо, което няма как да пресъздадем по време на нашите тестове, тъй като използваме само по един максимум два автомобила на ден, което прави невъзможно пресъздаването на подобни ситуации“, коментира моторспорт директорът на Пирели Марио Изола.

По време шестте старта от началото на сезона във Формула 2 бе забелязана промяна в състезателните линии, които пилотите използват, тъй като по-ниския профил на гумите реагира по различен начин на бордюрите, спрямо 13-инчовите им предходници.

„Фактът, че промениха своите състезателни линии, което не се случи на „Пол Рикар“ и в Бахрейн, където ние разработвахме гумите, но се случи на „Ред Бул Ринг“ (където се проведоха първите два кръга от Формула 2 за тази година), ни дава някаква представа за евентуалните промени във Формула 1“, добави Изола.

Заради пандемията, италианската компания няма да има право да проведе тест на писта с 18-инчовите гуми до края на 2020 година, което ще затрудни разработката на новите гуми. До момента бяха проведени общо 4 тестови сесии, като последната от тях бе с Ферари (с модифициран болид от 2019-та) на „Херес“ през февруари.

„Липсата на тестове не означава, че ние ще стоим със скръстени ръце до януари. Напротив, ние продължаваме да правим виртуални модели и тестове. Не е идеално, защото колкото и точни да си симулациите в днешно време, няма нищо по-точно от тест на писта. Това ни затруднява, но поне в 4-те сесии, които  проведохме до момента, успяхме да утвърдим нашата база, върху която ще изградим гумата“, завърши италианският специалист.

Преминаването към новите 18-инчови гуми ще доведе и до увеличаване на теглото на автомобилите във Формула 1 с между 8 и 10 килограма, като това ще е директен резултат от по-големите джанти, които ще бъдат използвани.

Прочетена 1242

Видео

Анкета

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?