Ред Бул защитиха решението за втори пит стоп на Верстапен

"Нямаше гаранция, че Макс щеше да стигне до финала без проблеми"

02 Август 2020

Ред Бул защитиха решението за втори пит стоп на Верстапен

Кристиан Хорнър защити решението на неговия отбор, да вкарат Макс Верстапен за второ спиране в бокса само две обиколки преди края на днешната Гран При на Великобритания, въпреки че това струва победата на Ред Бул.

Верстапен се движеше необезпокояван на третото място зад двамата пилоти на Мерцедес през цялото състезание, когато само три тура преди края, Валтери Ботас спука гума, което подари втората позиция на нидерландеца. От Ред Бул обаче избраха да вкарат своя пилот за нови меки гуми, като тяхната цел бе да си осигурят допълнителната точка за най-бързата обиколка, което евентуално те направиха. Това обаче дойде за сметка на крайния успех, тъй като лидерът Люис Хамилтън спука своята гума в средата на последния, но преднината, която той имаше пред Верстапен след стопа на пилота на Ред Бул, му бе достатъчна и той пресече финалната линия само 5 секунди пред Верстапен, въпреки рекордния последен тур на нидерландеца.

„Притеснихме се когато Валтери спука своята гума, тъй като Макс също се бе оплакал от вибрации. За това избрахме да спрем и гумите, които свалихме имаха големи поражения. Така че нямаше гаранция, че Макс щеше да стигне до финала. Може да се усеща, че изпуснахме победата, но предпочетохме да не рискуваме. Трябва да сме благодарни, че спечелихме от проблемите на Ботас, но нямахме късмета да се възползваме от тези на Люис. Ако той бе спукал гума два завоя по-рано щяхме да спечелим, но в момента късметът е с него. Поздравления за техния отбор, наистина имаха доминантна кола днес“, заяви Хорнър след края на днешното състезание.

От началото на ерата Пирели във Формула 1 през 2011 година, това не бе първият случай на подобни инциденти в Гран При на Великобритания. През 2013 година, цели четири гуми експлодираха по време на състезание, като тогава за основна причина бе обявена конструкцията на сликовете, която бе променена още за следващото състезание в Германия. През 2017 година, двамата пилоти на Ферари, Себастиан Фетел и Кими Райконен имаха проблеми подобни на днешните, като и двамата спукаха предни гуми в последните турове. Тогава, Райконен все пак успя да се качи на подиума, тъй като неговата гума се спука точно преди входа на бокса.

Прочетена 3978

Видео

Анкета

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?