Победният ход на Хамилън продължи и в първата в историята на Формула 1 ГП на Тоскана

Ботас имаше своите шансове, но отново не се възползва

13 Септември 2020

Победният ход на Хамилън продължи и в първата в историята на Формула 1 ГП на Тоскана

Шесткратният световен шампион Люис Хамилтън е все по-близо до изравняването на рекорда на легендата Михаел Шумахер от седем титли след победа в днешната първа в историята на Формула 1 Гран При на Тоскана. Люис изпусна старта и бе изпреварен от съотборника му Валтери Ботас, но по-късно се възползва от рестартирането на състезанието заради тежък инцидент и до финала не даде шанс на никой да го доближи.

Ботас държеше всичко в ръцете си, но отново нямаше психиката да се възползва от създалата се ситуация. Така финландецът е близо до това да загуби всякакви шансове в борбата за титлата с лидера в шампионата Хамилтън.

Първи подиум в кариерата си напълно заслужено завоюва Алекс Албън за отбора на Ред Бул. Той бе и единственият пилот на австрийския тим на финала, след като съотборникът му Макс Верстапен отпадна след като бе ударен от Пиер Гасли в началото на надпреварата.

Четвърти финишира Даниел Рикордо за тима на Рено, а подреждането в топ пет допълни мексиканецът Сехио Перес за отбора на Рейсинг Пойнт. Британският пилот на Макларън Ландо Норис стигна на финала шести, а седми остана Даниил Квят от Алфа Таури. 

В състезание номер 1000 за Ферари Шарл Леклер се класира осми, след наказание от пет секунди на Кими Райконен от Алфа Ромео, който на финала бе класиран девети. Топ десет допълни Себастиан Фетел, който от песледен успя да спечели точка в юбилейното състезание на пистата “Муджело” за Ферари.

Хамилтън бе безкомпромисен във вчерашната квалификация на пистата “Муджело”, която влезе за първи път в Гран При календара и на нея днес отборът на Ферари отбеляза своя старт номер 1000. Втори стартира другият пилот на “Черните стрели” Валтери Ботас, а трети за пореден път бе Макс Верстапен.

Ботас направи много добър старт, изненада Хамилтън и го изпревари с лекота още преди спирането за първи завой. Зад двамата стана напечено и след няколко завоя се стигна до верижна катастрофа, в която участваха няколко болида.

Най-много пострада Макс Верстапен, който остана с понижена мощност веднага след старта и загуби много позиции. По-бавното му движение доведе до удар и така нидерландецът отпадна от надпреварата на “Муджело”.

Пилотът на Алфа Таури Пиер Гасли бе другият, който отпадна. Французинът бе пилотът, който удари Верстапен, и паралелно направи същото с Кими Райконен и Ромен Грожан. Двамата обаче имаха късмет и продължиха състезанието си.

Себастиан Фетел остана без предно крило, след като пред него се завъртя болид и четирикратният световен шампион нямаше никакъв шанс да избегне удара. Така пилотът на Ферари в старт номер 1000 за Скудерия трябваше да мине през бокса и това го прати на последна позиция, от която, изглежда, няма да има какво да направи до финала.

В 7-ата обиколка колата на сигурността се прибра в бокса и надпреварата бе рестартирана. Ботас удържа лидерството си пред Хамилтън и вече третия Шарл Леклер от Ферари.

В дъното на колоната отново се стигна до много тежък инцидент. Този път решението на рейс контрола бе състезанието да бъде спряно и рестартът ще се състои от място.

До спирането на надпреварата се стигна, след като веднага след рестарта италианският пилот на Алфа Ромео Антонио Джовинаци не прецени спирането си на забавилите се болиди и удари Кевин Магнусен от отбора на Хаас. От разлетелите се части се стигна до втора верижна катастрофа, от която отпаднаха още Карлос Сайнц от Макларън и пилотът на Уилямс Никола Латифи.

До 22-рата обиколка Себастиан Фетел дава всичко от себе си да се измъкне от дъното на колоната и да си пробие път до зоната на точките. След смяната на предното си крило и пропадането на последна позиция в момента германецът вече е 10-и. 

В същото време чудесното трето място на Шарл Леклер вече е в историята, след като младият монегаск бе изпреварен последователно от Ланс Строл, Даниел Рикардо, Алекс Албън и Серхио Перес. След като стана ясно, че Леклер няма шанс срещу болидите на Рейсинг Пойнт, Рено и Ред Бул, пилотът на Ферари влезе в бокса за смяна на гуми. Шарл се върна на пистата с твърдите сликове на Пирели на 13-а позиция.

В 44-ата обиколка се стигна до нов инцидент, причинен от пилота на Рейсинг Пойнт Ланс Строл. Младият канадец най-вероятно спука гуми с много висока скорост, излетя от пистата и се заби в предпазните заграждения. Това доведе до трето излизане на колата на сигурността този уикенд в Тоскана и развяването на червени флагове. Така предстои второ рестартиране на надпреварата от място на стартовата решетка.

При рестарта Хамилтън не даде шанс на Ботас и отново поведе без проблеми колоната. Валтери, от своя страна, направи пореден трагичен старт и веднага бе наказан за това от Даниел Рикардо от Рено. Ботас успя да си върне втората позиция след по-малко от обиколка благодарение на по-мощния си двигател. 

В 50-ата обиколка единственият пилот на Ред Бул останал в състезанието Алекс Алъбън се пребори за третата позиция с Даниел Рикардо от Рено и е на осем обиколки от първото класиране на подиума в кариерата си във Формула 1. Така австрилиецът вече е четвърти, а топ пет допълва Серхио Перес от Рейсинг Пойнт.

До финала Хамилтън запази първото си място в Гран При на Тоскана типино в свой стил без нито една грешка от старта до финала. Втори за пореден път остана Валтери Ботас, който имаше своите шансове, но отново не успя да се възползва от тях. Трети финишира Алекс Албън, като той бе единственият пилот на Ред Бул на финала след отпадането на Макс Верстапен.

Пълното класиране в Гран При на Тоскана може да видите ТУК. 

Прочетена 13472

Видео

Анкета

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?